keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Kaikenlaista :3

Heipsulivei!

Nyt taas poden huonoa omatuntoa, kun en ole hetkeen postannut. Tosiasiassa ei ole oikein ollu tmitään postattavaa, kun kukaan ei ole ollut kuvailemassa :D


Muttamuttamutta.... Niitten viime valkkujen jälkeen, on otettu aika rennosti. Tuli pari vaparia, ja sitten eilen kävi 'vuokraaja' ratsastamssa poniponilla. (BTW, oon huomannu sellasen hauskan jutun, et minä, eikä kukaan muukaan sano tota mun ponia Ralliks, vaik se onki sen lempinimi, vaan kaikki, minä mukaanlukien, sanoo sitä käyttää nimiä Ralliponi ja Poniponi. :DD )

Tänään sitten kävin itse ratsastamassa, ehkä joskus 20.30, kun tultiin suoraan Vihdistä, josta myöhemmin tässä postauksessa lisää informationia, oli mukavan viileä ratsastaa, ja poni oli tietty ihan intopiukeena, kun aiina kun on kuuma, tai hirveesti ötököitä tulee ponistakin vähän laiska ja haluton :D. Tänään kuitenkin. huhhuh. Meillä on tulevan maneesin laudat kasattuina kentän laidalle, ja nyt niitten päälle olikin ilmestynyt maailman hirvein ja pelottavin pressu suojaksi.

Heti kun tultiin kentälle, alkoi poni mulkoilemaan tuota hirvitystä, jota sanon alienpressuksi, kun se on sellasen avaruushopeen värinen :D. Jokatapauksessa, Korvat tötteröllä, kaula kuin kirahvilla, sieraimet suurina ja silmät päässä seisten päästiin ehkä 15m päähän pressukamaluudesta. Sitten tuli stoppi. Sain potkia ponia ihan kunnolla eteenpäin, ja jopa murista sille, ennenkuin päästiin taas vähän lähemmäksi. Poni yritti jopa keulia, kun oltiin päästy ehkä 5 metrin päähän. Kuitenkin, heti kun sain poni suostuteltua pressun lähelle, se "säikähti" jotain tuulenpuuskaa, ohi ajavaa autoa tai vaaleanpunaista elefanttia ja sai joko totaalislaagin ja jähmettyi paikoilleen tai syöksähti arojäniksen lailla eteenpäin. Kerran se myös vetäs laukasta täyden stopin, peppu taakse, kunnon venytysasento ja pää alas. Oli siinä itselläkin jo taitelua kestää selässä!

Nomutta se siitä! Sunnuntaina mennään Pieksämäelle alue-estekisoihin hyppäämään 80cm & 90cm (:

+ sitten oli vielä yksi tärkeä asia! Alusta asti, kun Ralliponi meille ostettiin, tiedettiin, ettei se riittäisi minulle kovin pitkäksi aikaa. Se on kuitenkin opettanut minua ihan suunnattomasti olemalla välillä hermoja raastava erittäin neitimäinen tamma. Kuitenkin aika sen kanssa on ollut ihanaa, mutta minä haluan ihan tosissani kehittyä ratsastajana ja kisata esteilllä. Siitä syystä meille tulee toinen pieni hevonen/poni, jonka tulisi riittää kansalliselle asti, aina sinne 120cm luokkiin, ettei jäää touhu hepan kapasiteetistä kiinni, mikälisikäli minulla edes kestää pää :D Rallia en kuitenkaan myy, sillä sillä on nyt kaikki asiat äärimmäisen hyvin, sillä on kiva tarhakaveri, se on luottavaisempi ja elämäniloinen. Poni vaan jää vähemmälle käytölle tms. Jotain suunnitelmia on jo mietitty, mutta niistä sitten lisää, kunhan ne varmistuvat (.

ELi tosiaan oltiin tänään siellä Vihdissä kokeilemssa yhtä WPB-voikkoa tammaa, josta pidin kovasti! Tätä ennen ollaan kyllä käyty jo paria katsomassa, mutta en nyt jaksa niistä sepustaa :D
Kyseisellä ponilla olis tarkoitus käydä vielä hyppäämässä toisen kerran (:


MInä ja Viltsu leirikisoissa husössä (: joo on vähän random, mut en viittiny kuvattomana pistää :DD

3 kommenttia:

  1. onks tää uus blogi : D ku iha erinäkönen ja ne vanhat postaukset poistettu? mut sikahyvä juttu et oot saamas uutta kisahepoo : )! käys vilkasee munki blogi ; )

    VastaaPoista
  2. onks tää uus blogi : D ku iha erinäkönen ja ne vanhat postaukset poistettu? mut sikahyvä juttu et oot saamas uutta kisahepoo : )! käys vilkasee munki blogi ; )
    TÄÄ ON MUN OIKEE : D toi toine on mun edelline mihi en muistanu salasanaa ja se ykskaks vaa keksi nyt mennä sinne : D mut käy kuitenki täält vilkasee mun blogi : ) ?

    VastaaPoista
  3. ei tää oo uus, eikä ainakaa tietääkseni mitää oo poistettu (:

    VastaaPoista